2013年11月15日 星期五

陳淑莊:投白票抗議有用 (蘋果日報2013年11月16日) - 港人之無力感

記:《蘋果》記者
陳:前立法會議員陳淑莊

記:陳百祥(阿叻)稱若熄機行動令無綫台慶只得2、3點收視率,會「跪返屋企」、「死咗佢」,如何看他這番言論?
陳:我覺得好囂張,唔覺得有講笑成份,係似超級建制派……不過算啦,呢啲嘢好講家教、個人修養。第一次我當你講笑,話要跪返屋企,但跟住仲要講死,究竟咁講幫到乜嘢?係咪要攞啲咁嘅彩?呢啲人唔單止冇為社會做番啲嘢,仲要令社會更加撕裂,講埋咁挑釁性說話。生死係唔可以講笑,攞呢啲嘢去做賭注,又何必呢?令件事火上加油。
(輕視香港人?)好明顯就係睇死香港人,根本就睇死個市場、睇死埋政府。你夠膽郁我咩?我𠵱家照做,你又奈我唔何。如果無綫話罷做6個鐘,政府仲驚過乜。無綫收少6個鐘廣告費有乜所謂,輸得起,獨大到呢個地步,我哋睇電視冇選擇,想要高質素(節目)、想轉台都冇機會,佢嘅說法真係與民為敵。
記:網民早前發起熄電視行動,無綫在黃金時間收視最高跌4點;今次又發起罷看台慶,有沒作用?
陳:嗰晚(10月30日)我喺電台做節目,電話接個不停,打嚟都係公公婆婆,同接電話嘅同事講,電視我熄咗喇。我好感動,好多都係「老友記」,除咗睇電視,平時冇乜娛樂,但佢哋都要撐。我覺得真係有希望,唔係大家諗到香港人咁冷感,淨係掛住搵錢。
講真,跌到呢幾點都唔差喎,1點就1點,2點就2點,每1點都係咁緊要。最大鑊係市民無力感,你越係覺得無力,就越助長你唔想見到嘅嘢發生,嗰啲人會用盡任何方法令你更加無助無力。呢個就係佢哋嘅詭計,只要跌入一次佢哋呢個陷阱,你好難再跳番出嚟,所以有幾點就幾點喇。
(預計今次成效如何?)香港人往往會畀驚喜我哋。記得好多次遊行,嗌咪嗌到喊晒,諗住已經見到龍尾,點知仲未收得工。香港人從來都冇咁易被打低,當你連番打擊,反而令香港人更加火滾。
記:無綫被指一台獨大,亞視不思進取,但香港人邊鬧邊睇,如何理解?
陳:唔單止電視,好多嘢我哋都助長緊。你登記做選民,但唔投票,我聽過好經典解釋:「我要做個負責任選民,因為冇睇過個政綱,所以唔投票。」你聽完真係坐喺度。攞番電視嚟講,有人會話:「我唔知有乜節目,不如睇番睇開個台啦!」又要睇又要鬧,其實唔睇有乜損失?香港人就係咁,點解唔做番啲積極嘅嘢
電視台係攞住收視點同人sell(廣告),收你幾多錢都係base on個percentage,你夠膽熄電視,長時間維持低收視,無綫死梗啦,一定要減價。你以為開住電視機只係有聲音,其實係令到佢有高收視,可以攞住呢啲數字去同大財團講,你喺呢段時間買廣告,我獨大,你有錢嘅梗係買我啦。唔好以為開住電視機純粹得數字(收視率)出嚟,到最後袋錢係無綫,羊毛出自羊身上,唔好以為我哋冇畀錢,兜個圈一樣咋。
記:你曾經是電視迷,以前如何度過台慶?現在又怎樣?
陳:以前台慶好緊要,真係唔轉得台,同你死過㗎。以前(表演)好拚命,周潤發、沈殿霞、楊盼盼,最爆整多個吳剛師傅出嚟。唔好理取巧定乜嘢,起碼人哋一早有練習,好認真咁做。𠵱家咪唱歌、遊戲囉,胡胡鬧鬧,其實胡鬧嘅嘢,「超級無敵蔣麗芸」都胡鬧咗十幾年啦。
台慶喺我生命中已經唔再係特別日子,有乜突破?根本連做台慶嘅人都冇諗住突破,慣性收視嘛。
記:熄機之後,香港人下一步可以怎做?
陳:今次電視(發牌事件)令大家清楚感到不公義情況,咁點可以打破不公義局面呢?就係一個民主化發展,要有一個制度令市民嘅聲音備受尊重。最重要係打破𠵱家嘅政治架構。嚟緊有政改討論,不能依賴某啲政黨或意見領袖,冇你,我哋冇力,你唔做嘢,其實助長緊對方繼續擴大。
正如我哋有選擇嘅話,可以睇非亞視非無綫電視節目,但𠵱家我哋唔得,要焗住(睇)。除非熄機,其實熄機等於投白票,話畀大家聽,我願意參與呢個行動,抗議我冇選擇。呢個白票行動似舊年3.23(民間全民投票),你叫我喺唐英年同梁振英之間,我真係揀唔到。

沒有留言:

張貼留言

力不從心

今年七月便迎來自己48歲的生日, 本命年, 犯太歲. 以往不信命理沒有理會, 人到中年不得不信命, 今年初批家事煩, 悶氣沉沉利外遊散心和搬屋, 家中長輩會突然入院.  好的唔靈醜的靈, 父親突然入院做微創手術, 幸好恢復良好, 妹妹又收到要轉院通知, 要四處奔波, 人到中年到了...